RegulaminZasady COVID-19Zasady ewakuacji
Regulamin Ośrodka Szkoleniowo-Wypoczynkowego Hufca ZHP Pabianice w Małczu
§1
Postanowienia ogólne
- Słownik pojęć:
- Ośrodek Szkoleniowo-Wypoczynkowy Hufca ZHP Pabianice w Małczu – ośrodek zarządzany przez Komendę Hufca ZHP Pabianice, znajdujący się w miejscowości Małecz, 97-217 Lubochnia, dalej zwany Ośrodkiem
- Komendant Ośrodka – osoba mianowana przez Komendanta Hufca ZHP Pabianice do zarządzania Ośrodkiem, dalej zwany Komendantem
- Wynajmujący – osoba lub grupa zorganizowana, korzystająca z usług Ośrodka
- Ośrodek świadczy usługi zakwaterowania i wyżywienia i jest otwarty w określonych terminach 24 godziny na dobę. Cennik usług uchwalany jest przez Komendę Hufca ZHP Pabianice.
- Ośrodek może świadczyć inne usługi po wcześniejszym spisaniu stosownej umowy:
- wynajem sprzętu sportowego i turystycznego;
- wsparcie logistyczne w organizacji przedsięwzięć i wydarzeń;
- organizacja programu rekreacyjnego, turystycznego, sportowego, edukacyjnego lub artystycznego.
- Ośrodek świadczy usługi dla grup zorganizowanych i klientów indywidualnych.
- Doba hotelowa rozpoczyna się w dniu przyjazdu o godz. 14:00, a kończy w dniu wyjazdu o godz. 10:00, chyba że w stosownej umowie ustalono inaczej.
- Wykonanie usługi zakwaterowania polega na przekazaniu pokoju/domku do użytkowania i następuje poprzez przekazanie kompletu kluczy oraz informacji o wyposażeniu lub przekazanie namiotu i sprzętu turystycznego w obecności personelu Ośrodka.
- Oddanie pokoju/domku/namiotu w dniu wyjazdu następuje na zasadach analogicznych do opisanych w pkt. 6.
- Wszelkie usterki wynikłe w trakcie użytkowania pomieszczeń, należy zgłaszać niezwłocznie do personelu Ośrodka.
- Wynajmujący ponosi pełną odpowiedzialność materialną za użyczone pomieszczenia i sprzęt, w tym za szkody wynikające z nieprawidłowej eksploatacji.
- Szkody są rozliczane wg kwot ustalonych przez personel Ośrodka.
- Personel Ośrodka nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione na terenie Ośrodka przedmioty i środki pieniężne.
- Cisza nocna na terenie Ośrodka obowiązuje pomiędzy godziną 22:00, a godziną 6:00.
- Wyjątki dotyczące ciszy nocnej muszą zostać uzgodnione z Komendantem Ośrodka do godziny 14:00 dnia poprzedzającego ciszę.
- Na terenie ośrodka obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów, innych wyrobów tytoniowych i papierosów elektronicznych oraz spożywania alkoholu.
- Na terenie Ośrodka obowiązuje zakaz parkowania w miejscach do tego niewyznaczonych. Parking znajduję się przy bramie głównej oraz przed wjazdem na teren Ośrodka.
- Przebywanie zwierząt na terenie Ośrodka wymaga każdorazowo uzyskania zgody Komendanta. Zabrania się wprowadzania zwierząt do pomieszczeń stołówki i sanitariatów.
- Na terenie Ośrodka obowiązuje zakaz rozpalania ognisk i grillowania za wyjątkiem miejsc do tego wyznaczonych.
- Zasady ochrony przeciwpożarowej oraz ewakuacji określa Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego do wglądu u Komendanta. Regulamin postępowania na wypadek pożaru jest umieszczony w miejscach ogólnodostępnych oraz wszystkich domkach.
- Komendant może opracować dodatkowe zasady związane z ewakuacją i ochroną przeciwpożarową wynikające m.in. z przepisów związanych z organizacją wypoczynku.
§2
Zasady korzystania ze stołówki
- Ze stołówki korzystają wszystkie osoby posiadające wykupioną usługę wyżywienia tylko i wyłącznie w godzinach wyznaczonych przez personel Ośrodka. Zabrania się wstępu na stołówkę osobom niemającym wykupionej w/w usługi.
- Zabrania się wynoszenia jedzenia i napojów ze stołówki za wyjątkiem podwieczorków wydawanych po obiedzie.
- Zabrania się wynoszenia naczyń i sztućców ze stołówki.
- Zabrania się wnoszenia własnych napojów i jedzenia na stołówkę.
§3
Zasady korzystania z natrysków
- Węzeł sanitarny przy stołówce dostępny jest do użytku dla wszystkich osób przebywających na terenie ośrodka.
- Osoby niepełnoletnie mają obowiązek przebywać pod natryskami tylko i wyłącznie pod opieką osób dorosłych.
- Natryski dostępne są przez całą dobę, z wyłączeniem godzin posiłków oraz godz. 9:00-10:00 (sprzątanie).
- Istnieje możliwość rezerwacji korzystania z natrysków w przypadku obecności kilku grup na terenie Ośrodka.
- Personel Ośrodka nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w węźle sanitarnym, które będą usuwane podczas sprzątania.
- Wszystkie usterki i uwagi należy zgłaszać niezwłocznie do Komendanta lub osoby przez niego wyznaczonej.
- Na terenie natrysków obowiązuje nakaz korzystania z odpowiedniego obuwia (klapek).
§4
Zasady korzystania z basenu
- Basen ogrodowy znajdujący się na przy bramie głównej jest udostępniony do użytkowania wszystkim osobom, znajdującym się na terenie Ośrodka.
- Komendant lub osoba wyznaczona informuje o dostępności basenu do użytku biorąc pod uwagę m.in. warunki atmosferyczne oraz temperaturę i skład chemiczny wody.
- Uczestnicy form wypoczynku mogą korzystać z basenu tylko pod opieką wychowawcy, a osoby niepełnoletnie pod nadzorem opiekuna.
- Osoby pełnoletnie mogą korzystać z basenu na własną odpowiedzialność, po uprzednim poinformowaniu Komendanta.
- Korzystanie z basenu nie jest możliwe podczas prowadzenia prac konserwacyjnych przez personel Ośrodka. Prace są ogłaszane odpowiednio wcześniej.
- W przypadku korzystania z basenu przez grupy zorganizowane wprowadza się limit osób przebywających do 6 osób + opiekun.
- Grupy zorganizowane mogą ustalić dodatkowe zasady związane z bezpieczeństwem podczas przebywania na terenie basenu.
- Na terenie basenu obowiązuje nakaz korzystania ze strojów kąpielowych.
- Komendant może wyznaczyć ratownika WOPR lub innego pracownika do nadzoru kąpieli, który może ustalić dodatkowe zasady związane z bezpieczeństwem podczas przebywania na terenie basenu lub w szczególnych przypadkach zwiększyć limit osób, mogących korzystać jednocześnie z basenu.
§5
Zasady korzystania z miejsc programowych i wypożyczania sprzętu
- Sprzęt sportowy, programowy i turystyczny jest dostępny dla wszystkich osób przebywających na terenie Ośrodka.
- Sprzęt wydaje i pobiera Komendant lub osoba przez niego wyznaczona, po podpisaniu odpowiedniego protokołu.
- Miejsca programowe udostępniane są wszystkim osobom przebywającym na terenie Ośrodka w dostępnie swobodnym, z zastrzeżeniem, że w przypadku przebywania więcej niż jednej grupy na ternie Ośrodka, grupy mają prawo do rezerwacji miejsc z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem.
- Wynajmujący zobowiązuje się zostawić porządek w użytkowanym miejscu programowym.
- Wynajmujący ponosi pełną odpowiedzialność za użytkowane miejsca programowe oraz sprzęt.
- Lista miejsc i sprzętu dostępna jest u Komendanta Ośrodka.
§6
Postanowienia końcowe
- Ostateczna interpretacja regulaminu zależy od Komendanta.
- Komendant zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu, jednocześnie informując o zmianach poprzez zamieszczenie ich na stronie internetowej Ośrodka oraz wywieszenie w widocznym miejscu na terenie Ośrodka.
- Komendant zastrzega sobie prawo do wydawania dodatkowych regulaminów i procedur w zależności od potrzeb.
Szczególne zasady higieny i bezpieczeństwa na terenie Ośrodka Szkoleniowo-Wypoczynkowego Hufca ZHP Pabianice w Małczu w związku z pandemią koronawirusa
§1
Postanowienia ogólne
- Słownik pojęć:
- Ośrodek Szkoleniowo-Wypoczynkowy Hufca ZHP Pabianice w Małczu – ośrodek zarządzany przez Komendę Hufca ZHP Pabianice, znajdujący się w miejscowości Małecz, 97-217 Lubochnia, dalej zwany Ośrodkiem
- Komendant Ośrodka – osoba mianowana przez Komendanta Hufca ZHP Pabianice do zarządzania Ośrodkiem, dalej zwany Komendantem
- Wynajmujący – osoba lub grupa zorganizowana, korzystająca z usług Ośrodka
- Niniejsze zasady są uzupełnieniem Regulaminu Ośrodka Szkoleniowo-Wypoczynkowego Hufca ZHP Pabianice w Małczu, dalej zwanego Regulaminem i zostały przejęte na okres od 1 lipca 2020 roku do odwołania.
§2
Zasady korzystania z przestrzeni wspólnych oraz dezynfekcji
- Wprowadza się następujące zasady korzystania z sanitariatów:
- Z łazienek w domkach 1-12 mogą korzystać tylko osoby zakwaterowane w danym domku. Wynajmujący odpowiada za czystość w pomieszczeniu łazienki.
- Łazienki w dworku posiadają stosowne oznaczenia informujące o możliwości z korzystania – osobne pomieszczenia dla osób zakwaterowanych w dworku oraz osób przebywających czasowo np. w celu prowadzenia zajęć lub interesantów biura Ośrodka.
- Z umywalek i ustępów w budynku stołówki mogą korzystać tylko osoby zakwaterowane w domkach 13-18 oraz pod namiotami w dostępie swobodnym oraz osoby korzystające ze stołówki w godzinach wydawania posiłków.
- Z natrysków w budynku stołówki mogą korzystać tylko osoby zakwaterowane w domkach 13-18 oraz pod namiotami tylko w wyznaczonych godzinach. Zabrania się korzystania z sanitariatów osobom z różnych grup jednocześnie.
- Dopuszczalne jest korzystanie ze wszystkich natrysków przy zachowaniu dystansu społecznego podczas wchodzenia i opuszczania pomieszczenia.
- Wprowadza się następujące zasady korzystania ze stołówki:
- Wszystkie posiłki będą wydawane przez kadrę kuchenną wspieraną przez zastęp służbowy.
- Zastęp i kadra muszą posiadać maseczki, rękawice i strój ochronny.
- Zawiesza się wydawanie posiłków w formie stołu szwedzkiego i korzystania ze wspólnych talerzy, koszów lub waz.
- Należy ograniczyć liczbę osób przebywających na stołówce, w celu zachowania dystansu społecznego.
- Wprowadza się następujące punkty z płynem dezynfekującym:
- Wejście do budynku stołówki/sanitariatów
- Kuchnia ośrodka
- Główne wejście do budynku dworku
- Biuro ośrodka
- Ambulatorium
- Namioty programowe
- Poza ogólnodostępnymi punktami z płynem dezynfekcyjnym personel Ośrodka może na prośbę Wynajmującego przekazać pojemnik z płynem do użytku na terenie obozowiska.
- Następujące przestrzenie i pomieszczenia będą sprzątane i dezynfekowane przez personel ośrodka:
- Sanitariaty w budynku stołówki – raz dziennie po śniadaniu
- Sanitariaty w budynku dworku – raz dziennie przed południem
- Klamki drzwi wejściowych i wyjściowych na teren stołówki – po każdej turze posiłków
- Klamki drzwi pomieszczeń ogólnodostępnych – w zależności od potrzeb, nie mniej niż raz dziennie
- Narzędzia, sprzęt i klamki w ambulatorium – po każdym użyciu wg indywidualnej oceny personelu Ośrodka
- Następujące przestrzenie, pomieszczenia i sprzęt będą sprzątane i dezynfekowane przez zastępy służbowe wskazane przez Wynajmującego:
- Blaty stołów i oparcia krzeseł na stołówce – po każdej turze posiłków
- Sanitariaty – w zależności od potrzeb, gdyby sprzątanie zapewnione przez Organizatora nie było wystarczające
- Klamki drzwi pomieszczeń ogólnodostępnych – po zakończeniu korzystania z pomieszczenia
- Wypożyczony sprzęt sportowy i turystyczny – po zakończeniu korzystania, przed zdaniem do magazynu
- Sprzęt kwaterunkowy – wg indywidualnej oceny
- Przestrzenie i pomieszczenia wymienione w pkt. 7, w sytuacji gdy na wniosek Wynajmującego, personel Ośrodka zrezygnuje z zatrudnienia osoby sprzątającej.
- Zasady korzystania z basenu ogrodowego zostaną ustalone po otrzymaniu wytycznych z powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej.
- Wszelkie pytania, problemy, uwagi do procedur oraz podejrzenia zachorowań należy niezwłocznie zgłaszać do personelu Ośrodka.
§3
Zasady korzystania z pralki i przechowywania brudnej pościeli
- Do dyspozycji wszystkich przebywających na terenie Ośrodka, Komendant udostępnia pralkę automatyczną znajdującą się w piwnicy dworu.
- Zaleca się korzystanie z programów prania w temperaturze powyżej 60o
- Brudną odzież i/lub środki ochrony własnej nadające się do prania należy umieścić w pralce niezwłocznie po dostarczeniu do pomieszczenia oraz zabrać niezwłocznie po zakończeniu procesu prania. Zabrania się pozostawiania odzieży/środków w koszach i/lub pojemnikach.
- Brudną pościel należy zdać personelowi Ośrodka do magazynu brudnej pościeli.
§4
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieujętych w niniejszej instrukcji należy stosować przepisy i wytyczne ujęte w:
- Regulaminie
- Wytycznych GIS, MZ, MEN dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży
- Aneksie do Instrukcji Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie wymagań higieniczno-sanitarnych dla stacjonarnych obozów pod namiotami w związku z epidemią COVID-19 (dotyczy tylko obozów pod namiotami które spełniają warunki opisane w instrukcji)
- Uchwałach Głównej Kwatery ZHP oraz poradnictwie związanym z HAL 2020
- Innych aktach prawa państwowego i wytycznych administracji publicznej i sanepidu
Zasady ewakuacji
- Ewakuacja zostaje przeprowadzona w przypadku zagrożenia życia i bezpieczeństwa osób przebywających na terenie ośrodka.
- Na terenie ośrodka znajdują się trzy miejsca ewakuacji:
- Miejsce główne (nr 1) – polana obok ambulatorium oznaczone znakiem „Miejsce zbiórki do ewakuacji”
- Miejsce nr 2 – murowany budynek dworu
- Miejsce nr 3 – murowany budynek stołówki
- Ewakuacja sygnalizowana jest przez włączenie syreny przez osobę, która zauważyła zagrożenie oraz komunikat o ewakuacji przekazany drogą radiową i/lub telefoniczną.
- W przypadku zagrożenia należy niezwłocznie poinformować personel Ośrodka, który podejmie decyzję o dalszych krokach.
- Każda ewakuacja powinna być sygnalizowana hasłem: „UWAGA EWAKUACJA, MIEJSCE NR X”, gdzie X oznacza miejsce do którego muszą udać się osoby ewakuowane.
- Komendant obozu/kierownik grupy potwierdza otrzymanie informacji o ewakuacji za pomocą hasła: „NAZWA GRUPY PRZYJĘŁA DO WIADOMOŚCI, ROZPOCZYNAMY EWAKUACJĘ”, gdzie NAZWA GRUPY oznacza nazwę zwyczajową obozu/grupy, która ją jednoznacznie identyfikuje np. OBÓZ SZCZEPU ZAWISZA.
- Komendant obozu/kierownik grupy odpowiada za przeprowadzenie ewakuacji do wskazanego miejsca oraz zdaje raport komendantowi ośrodka lub osobie przez niego wyznaczonej.